Архив блога

среда, 3 апреля 2013 г.

Конспект урока по английскому языку в 6 классе по теме: “I am looking for a souvenir”

Министерство образования и науки Российской Федерации
Областное государственное  автономное общеобразовательное учреждение «Центр образования «Ступени»








Конспект открытого урока
по английскому языку
в 6 классе
по теме:

“I am looking for a souvenir”






Составитель: Торсукова О.В.
учитель английского языка















г. Биробиджан
2013 г
Тема “I am looking for a souvenir”
 ( на базе УМК “English” В.П. Кузовлева, Н.М.Лапа, Э.Ш.Перегудовой)
Цель урока: формирование и совершенствование продуктивных умений обучающегося по теме «Магазины. Покупки».

Задачи:
Образовательные:  учить употреблять количественные местоимения much/many,  закрепить изученный лексико–грамматический материал и расширить знания по теме “Shops and shopping”, расширить активный словарь английского языка;
 Развивающие: развивать навыки диалогической речи,  перевода, произвольное внимание, память, языковую догадку, мыслительную деятельность, умение переноса знаний в новую ситуацию, способствовать формированию навыков самостоятельной работы.
Воспитательные:  Показать значимость умения решать коммуникативные задачи через диалог; мотивировать обучающегося  на изучение иностранного языка, способствовать развитию творческой активности обучающегося, способствовать воспитанию  умения вести себя культурно в магазине.

Тип урока: применения знаний, умений и навыков.
Методы обучения: практический, словесный, наглядный.
Формы организации познавательной деятельности: индивидуальная
Средства обучения: учебник «English 6», аудиозапись песни “Hippety Hop”, электронная презентация в программе Power Point.

Ход урока
I.                   Оргмомент.

Teacher: Hello! I’m glad to see you. Sit down, please. How are you?  Well, let’s start. I hope this lesson will be interesting and funny. First of all, look at the blackboard and say: “What is the theme of our lesson?”

Student: The theme of our lesson is “I am looking for a souvenir”.

T: Good. Thanks.

II.                Фонетическая зарядка.
T: Repeat after me! Использование презентации (Слайд №2)

[ai]
why
buy
night
right
bye
[dʒ]
jam
jacket
jeans
agent’s
sausage
[Ө]
think
thanks
three
anything
[[ʧ]]
Much
Butcher’s
Cheese
chicken
[ou]
Grocer’s
Greengrocer’s
Potato
Tomato


III.             1) Закрепление лексического материала.
T: Can you answer my questions, please? 

T:  Do you like  shopping?
St. : Yes, I do./ No, I don’t.
T: Who do you do the shopping with?

St.: I do the shopping with my mother.
What is your favorite food?
What is the name of your favorite shop?
 I am wondering if you know the names of the shops. Will you render these words into Russian,  please?

Задание №1. Translate the names of the shops.  Переведи названия магазинов.
(слайд № 3)

The shoe shop                                – обувной магазин
The dairy                                        – молочный магазин
The greengrocer’s                           овощной магазин
Supermarket                                   супермаркет
The grocer’s                                   магазин бакалейных товаров
The butcher’s                                  мясная лавка
The baker’s                                    булочная
the newsagent’s                             -  газетный киоск

T: You are right. Thank you. But now look at the screen. Here you can see some words.
Задание 2. Your task is to choose a shop and to match these words to the shops. (слайд № 4, 5).  Cоедини названия магазинов и товары, продаваемые в них.

Are you ready to answer? Let’s start.

Student’s answer: the florist’s - a rose, a daffodil, a cactus, a peony; the newsagent’s – newspapers, magazines, a program; the shoe shop – shoes, boots, trainers; the butcher’s – sausage, meat, beef, chicken, ham; the greengrocer’s – carrot, onion, tomato, apple, pear, melon.

T: It’s great.

2)     отработка употребления количественных местоимений  much/many.(Слайды № 6,7)
 Заполни таблицу, используя слова:

– Do you buy many things at shops?

Сheese, coffee, sweet, meat, cake, tea, potato, butter, tomato, apple, bread, lemon
much

many




III. Relaxation. Let’s sing the song. (Песня)( слайд8)

«Hippety Hop to the corner shop». (См. учебник, стр.67).

IV. Развитие навыков диалогической речи.

T: You are good. Now let’s see how you can use vocabulary and grammar in your speech. You’ll work with a dialogue. Open the textbook.(P82) (слайды №

1)     Comprehensive listening. Аудирование.
T: Listen to the dialogue.(ex.1 p. 82)
2)     Выполнение задания к упр.1.
T: Answer the questions!
3)     Работа с упр.2 (p.83)
T: Let’s listen and read the dialogue phrases. What questions can a salesperson ask? What can a customer say in return?
4)     Чтение диалога (об-ся)
5)     Составление диалога из данных реплик (реплики даны хаотично)(Слайд № 9)

- Fifty-six pounds.
- Super! How much is it?
-What can I do for you?
- Thank you. Bye!
- A white one. May I try that blouse, please?
- I am looking for a blouse.
- What kind of a blouse would you like?
- Sure.
- All right. I’ll take it. Here you are. Thanks.
- Bye!

6)     Ролевая игра. (Ex.3 p.84)
T: Imagine you are in London. And you want to buy a souvenir (here are some souvenirs: a guide-book of London,  English tea, a T-shirt, a gift set of 4 Large British classics fridge magnets) (Слайд № 10-13)
I offer you to choose one of these cards. (The student pulls a card with some souvenirs). Please, sound it. Thanks. Look at the screen. There are some words and phrases in here. Make up and act your dialogue. I can afford 5 minutes.

V. Домашнее задание.

VI. Подведение итогов.

T: I think our lesson is successful. You are good. Your mark is … . Goodbye. Good luck. (слайд № 14)

Комментариев нет: